The Entourage

Wednesday 5 November 2014

#crew4crew


Office Bake Sale last few weeks. Gila lambat nak post entry haha. Sebab busy gila. Office Bake Sale ni adalah in support of the employees and family members of who are involved with both ill-fated aircraft incidents. All proceeds will be donated to them. Berat sangat beban yang terpaksa ditanggung oleh mereka. So kita buat laa apa yang termampu. No time for rivalry and such. Yang bermusuh tu antara company. Aku dan kami-kami sebagai staff takde pun rasa dendam dengan staff-staff MAS. Sikit pun tak. Rezeki masing-masing ye dak? Ramai je kawan-kawan aku yang kerja dengan MAS. Kitorang okay je. Pada aku, yang jahat adalah media. Emo kejap.

Kesian kat diorang. Bukan je kesian kat orang-orang yang terlibat dengan both incidents. Yang 6000 pekerja yang takde kena mengena tapi terpaksa dibuang lagi kesian. Bayangkan kalau dia ada tanggungan banyak. Tiba-tiba retrench. Homaii.. Kesiannyaa laaaa. Takde ke cara lain? 

Aku jugak ada sorang kawan blogger yang bekerja dengan MAS. Harap awak okay-okay je ye. Dan kita harap awak bukan antara 6000 orang tu. Doa banyak-banyak dan tawakal. Insya Allah dipermudahkan..

1 comment:

  1. Tu lah...Kesian kat mereka yg terbabit. Nak cari kerja lain pon bukan senang.

    ReplyDelete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...