The Entourage

Thursday 12 February 2015

PediaSure

Nak share dengan korang. Sesuatu yang aku baru jumpa.


Tadaaaa! Ready-to-drink PediaSure! Hehehe.. Seronok gila aku jumpa nih. Memang sangat memudahkan aku untuk travel. Dan juga waktu malam. Haaha dasar pemalas bangun buat susu.

Oh lupa nak cite. Untuk kesekian kalinya, dak gedik tukar susu lagi. Nampak gaya macam tak sesuai laa pulak Enfagrow dengan dia. Asik dok cirit je.. Mulanya aku tak perasan. Sekali bila tengok patternnya.. Asal lepas minum susu mesti cirit. Takleh jadi, kena tukar susu. So bermulalah mission membeli susu satu tin demi satu tin. Try and error kata orang.

Haihh.. Padahal susu Enfagrow baru je aku stock up sampai empat tong besar hari tu. Terjumpa pulak promo kat Jusco dua tong dia jual rm219. Elok siap letak dalam beg cantek hehe. Kat Manjaku tade yang tin gini. Paling besar aku jumpa, triple pack tu je. Tu yang aku grab tu. Sekali kena tukar susu pulok. Haiyaa..

PediaSure ni nampak macam okay. Lepas tukar hari tu, takde dah dia cirit. Dan sedap plak tu susu ni. Yang Vanilla laa. Yang original tak pernah try lagi.

Ehhh jangan salah sangka tauu. Aku bagi dak gedik PediaSure yang ready-to-drink ni masa malam sebab malas nak bancuh and masa travel je sebab senang. Kalau kat rumah, aku still pakai yang tin jugak. Kena bancuh seperti biasa ye hehe. Idok ler setiap masa dak gedik minum yang ready-to-drink ni. Bengkok ler abah dia kihkih. 

Saje ler nak share dengan korang pasal PediaSure yang botol ni. Very easy you know. Satu botol tu macam lebih kurang 7oz. Memang sesuai untuk sekali minum laa. So far aku rasa tak pernah jumpa lagi susu lain buat cani. I meant formula milk laa. Kalau susu biasa banyak je kan?

1 comment:

  1. Enfa ada.Tapi untuk yang 4 tahun. Yer..Kalau bagi yang dah siap bancuh senang kalau travel. Fiqa bagi Ammar yang Dutch Lady Kid je. Sebab tak pernah jumpa yang PediaSure ni. Zila beli kat mana?

    ReplyDelete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...