The Entourage

Saturday 25 April 2015

AirAsia X Dihatiku

Yup.. the decision has been made.

I'm gonna stick around. At least for a while hehe.

Memang cita-cita aku untuk jadi stay-at-home mummy. Migrate ke Hong Kong. Bule layan dak gedik je sepanjang hari. Masak and kemas rumah sambil tunggu Eddie balik. Pahala semua tu.

Tapi..

This offer is too good to be true. A raise that much, semua orang nak kan. Rasa disayangi pulak bila tiba-tiba dapat offer macam tu hehe. Lappie dah pun ada dengan aku. Tak kisah sangat pun pasal lappie tu. Yang aku kisah, bila dah dibagi lappie, tu maknanya beban kerja confirm makin bertambah ye tak? Haha.. Oh well, gaji tambah, kerja mesti laa tambah juga. Bak kata boss aku.

Oh parking spot pun aku dapat. Tapi aku tak nak. Dah seronok pulak naik erl. Senang dan selesa. Tak perlu nak drive jejauh. Bule main fon je dalam tren sementara tunggu sampai airport. Ramai jugak yang turn down rupanya. Walaupun dapat parking spot kat airport, tapi lagi senang park kat erl station je. Tau-tau dah sampai. Tak perlu nak drive sampai sejam.

Aku dah discuss pasal benda ni dengan semua orang. Eddie orang yang paling supportive. Dia cakap dia tak kisah aku nak pilih jalan mana. Whatever can make me happy, he's happy too. Tapi dia ada laa jugak sebut dia rasa lonely jugak. Rumah baru semua dah siap pindah, tinggal tunggu aku dengan dak gedik je sampai. Tapi at the same time dia rasa sayang jugak kalau aku lepaskan counter offer ni. It's for my own good actually. Bule cantekkan resume aku. Plus, he feels that this is an achievement untuk aku after years of working. People sees what I'm doing for the company and appreciates it. Kalau tak appreciate, tade laa dorang nak offer that much betul tak?

Mama pulak memang sangat happy bila dengar aku tak jadi migrate. Dia risau sangat sebenarnya masa mula-mula aku cakap nak pindah. Hong Kong kan. Jauh dari dia and it's not the best place to live anyway. That was what holding me back all this while pun. Kalau Eddie kat Europe ke Aussie ke dah lama dah aku ikut hahahaha.

Oh well.. tapi aku tau. Bila aku buat decision ni, harapan aku untuk tengok dak gedik membesar depan mata memang takde laa. Jadi sama macam dulu, aku cuma bule spend time dengan dia on weekends je. Aku tak dapat nak besarkan dia sendiri. Cuma satu benda yang aku tak regret. Dia membesar dengan family aku. Dengan mama. Dengan abah. Dengan adik beradik aku. Dengan darah daging dia. Ahamdulillah sangat yang tu. Tak perlu aku risau dia membesar kat nursery.

Masa buat decision ni aku nangis dengan Eddie. Torn sangat-sangat. Aku ada di tengah-tengah dua option yang dua-dua aku suka. Dua-dua aku nak. Eddie cakap it's better to have options rather than langsung takde apa-apa. Betul jugak.

Dia pujuk aku, aku still bule datang Hong Kong bila-bila masa aku nak. Rumah pun dah selesa. Ninja pun dah besar sket, tak hassle sangat nak bawak dia dah. Still bule jalan-jalan macam-macam tempat. Still bule shopping kat Citygate Outlet. Still bule beli chocolate duty free selalu. Haha.

Eddie cakap kalau aku accept offer ni, tahun depan he's gonna make a move. Other countries or kalau takde peluang, back to Malaysia. Dia tak nak dok Hong Kong dah. And this time, we're gonna stick together. Okey hubby! Saya sedia untuk resign kalau kena ikut awak pasni! Hehe.

So.. This worklife continues. I am a working mummy. Selfish much? Maybe. Tapi aku buat ni pun untuk family aku jugak. Takde untuk orang lain. Aku dah bule tambah amount ASB every month. Bule tambah duit aku bagi kat parents aku. And since aku still akan dapat tiket murah, aku bule kurangkan beban Eddie kalau kot-kot ada plan nak gi holiday. Flight Hawaii dah approve! AirAsia X is flying to Hawaii starting November! Yeaaaayyy!


So.. yup.. I'm staying. Since confirmation letter untuk increment aku baru dapat hari ni, I would consider this as one of the best birthday present I've ever gotten. Opkos birthday presents yang Eddie bagi always are best, but this is one of the best jugak la. To be recognized in the company for what I'm doing. To feel needed by the people especially the bosses. It's just.. self-satisfaction. Let's see how far I can go with the company. 



4 comments:

  1. Happy birthday dear!!!

    ReplyDelete
  2. yeke flight g hawaii dah approved? yahooooo!tp ape cerita flight london ngn paris ek?

    ReplyDelete
  3. Nice to know you still around hihihi..

    ReplyDelete
  4. wowww
    tahniah
    both option mmg payah nak pilih
    both ada pro and cons
    moga yang baik2 utk zila and family
    ambillah peluang sementara usia muda, ada kederat, dan sementara peluang terbuka luas utk kita
    life is about choice
    and dlm byk2 choice
    kena ada opportunity cost
    good luck dik!
    happy to see u happy!

    ReplyDelete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...