The Entourage

Monday 29 September 2014

Photobook: Emyr's Chronicle


Yeayyyy.. photobook dak gedik dah siap! Weehuuu.. penat sungguh mendesign photobook dia nih. 40 pages in 40 days aku buat haha. Buat sket-sket. Bila dah rasa macam pening je, aku stop. Sambung esok pulak. Tu yang 40 pages in 40 days tu.

Sebenarnya tak laa susah design benda ni. Susun dan atur je gambar-gambar tu. Template pun dah siap. Kalau malas nak tukar, bule pakai je template yang dah ready. Tapi design page photobook ni yang super slow umpama kura-kura demam tapioka. Nak upload gambar kat website pun dah makan berejam. Berat tak ingat punya. Bila start design pulak dia sangkut-sangkut. Aku ni memang ada alahan sket bila benda tak smooth gitu. Badan panas umpama mercury yang dicairkan. Hope Photobook can improve their design page next time.


Sebenarnya photobook ni free je. Aku kan member Bcard. Tiba-tiba dapat email kata suruh buat photobook for free. Apa lagi, bedal ler. Free kot. Tapi bila dah masuk website dia, tengok ada offer-offer menarik pulak. Yang dia bagi free ni Mini Square Softcover 6x6. Aku tengok yang Softcover 8x11 macam bule tahan jugak regenya. Katanya 55% off. Eleh.. yer la tu.. padahal memang lebih kurang rege tu je. Pandai betul marketing.

Memang pandai ler sebab last-last aku terjebak. Yang free entah ke mana, aku gi purchace yang 55% off tu pulak kahkah. Sebab besar sket. Ala-ala size magazine. Puas sket tengok. Bukan apa. Aku nak buat photobook gambar dak gedik ni nak letak kat rumah untuk nendanya tengok-tengok kalau boring. Dia selalu cakap, gambar amik banyak, tapi satu pun tak dapat tengok. Hehehe mama memang orang yang sangat ler jarang bukak facebook. Lebih suka yang printed album. Orang lama laa katakan.

Soooo.. demi mama tercinta, ku buatkan photobook 40 muka penuh dengan gambar cucunya yang tergedik-gedik buat tatapan. Echewahhh!




1 comment:

  1. Cik mah suka wat photobook..mmg amik masa..tp puas hati dpt wat sendiri...hr2 le tgok..

    ReplyDelete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...