The Entourage

Monday 13 October 2014

Hong Kong: Passion By Gerard Dubois


One of the nights aku kat Hong Kong. Lepas dinner kami pun keluar laa anak beranak mencari secawan ngopi untuk dihirup. Sejuk-sejuk hujan-hujan gini syiok juga dapat kopi. Bilas pulak dengan dessert sket. Fuh heaven. Ekeke.


So kami pun berjalan laa ke cafe depan rumah tu. Namanya Passion. This was the second time ler aku gi situ. First time hari tu macam malas pulak nak snap-snap. This time pergi pun tak banyak snap gambar sangat. Sebab tak sabar nak memilih dessert. Dessert-dessert kat situ amatlah menggamit jiwa oke. Terasa seperti di Paris kembali. Aku campur-campur gambar dengan website tau. Sebab gambar kat website lagi menarik dari gambar yang aku snap kahkah.


Kat bawah ni laa yang kitorang order. Dark and white chocolate mousse. Satu lagi yang bawah tu adalah Apple crumble. Sedap tak terkata. Sebab tu time makan aku diam je sambil nguyah kahkahkah. Drinks pulak aku amik iced chocolate. Too thick macam kena tambah air lagi. Eddie order coffee something-something. Tak ingat sangat dah. I'm for the desserts heheheh.



Sebenarnya niat aku ajak Eddie ngopi-ngopi sebab nak makan creme-brulee dia. Sedap oi. Masa first datang, aku order tuh laa. Tapi this time dah habis agaknya. Keciwa sket. Lalu order Apple crumble saje. Creme-brulee dia yang kat bawah ni haa.



Menarik kan cafe ni? Full with French pastries and desserts! Memang a heaven on earth untuk orang yang sweet-tooth macam aku hehe. Sape-sape yang datang Hong Kong bule try ok.

1 comment:

  1. menggoda kalbunya dessert tu
    anak bujang zila ni, makin besar makin handsome la

    ReplyDelete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...