The Entourage

Monday 5 January 2015

Jam Vs. Gopro

Last Saturday kami keluar satu famili pergi IOI City Mall yang baru bukak tuh. Since memang nak keluar celebrate anniversary, bule la chekidout mall baru. Sebelum apa-apa kena isi perut dulu. Kena makan awal-awal sket sebab plannya dinner nanti nak makan besar lagi. Sambut anniversary jugak. Hehe kalini sambut anniversary tiga couple. Mama and abah on 24/12, abang and Effa 1/1 dan kami pulak 29/12. Dekat-dekat kan date hehe..

Kami lunch kat Tony Roma's . Opkos laa ribs kan. Lamb and beef ribs. Eddie pulak steak and beef ribs. Masing-masing gila ribs. Dak gedik pulak aku orderkan chicken something. Opkos laa dia tak makan semua. Tapi banyak jugak la dia makan. Mashed potato pun tinggal separuh. Dia tak nak dah makan baby food. Nak makan makanan orang tua je. So bila sampai time makan, apa yang kitorang makan, dia makan. Senang. Takyah bekal-bekal haha.

Berbalik kepada cerita anniversary. As usual, Eddie akan tanya aku nak apa. As usual, apa yang aku dok sebut tuh laa yabg dia sebut kat aku balik. Hehe take note jugak rupanya dia ni ekeke. Dia cakap sebenarnya dia nak belikan Pandora. Tapi since aku tak sabar-sabar aritu nak beli dulu, kena pikir hadiah lain laa untuk anniversary. Pikir punya pikir ada dua benda yang aku nak skang ni.

Jam dan GoPro Hero 4.

Hahah siap specific tu nak version mana :p

Eddie cakap ok je. Tapi pilih satu je. Dua-dua nanti confirm dia buat-buat tido.

So lepas habis makan berjalan lah kami mencari kedai jam walaupun belum tau lagi nak jam or gopro. Untuk jam aku ada beberapa brand yang aku rasa menarik. Longines, Tissot and Solvil Titus. Longines yang paling classy among all. Tapi tuh laa yang paling pening tengok harga. Tissot ada beberapa je yang aku minat. Solvil pulak memang banyaaaaak gila yang aku suka sebab dia memang banyak buat jam pompuan. Harga pun murah. 

Aku tak reti sangat pasal jam. So aku banyak tanya Eddie selaku watch enthusiast. Dia cakap pilih either Longines or Tissot. Tu brand yang memang dah lama. So tengok punya tengok, Longines banyak plain sebenarnya. Ada satu je yang aku minat..


Yang tengah tu. Simple je kan. Eddie suka. Dia memang jenis suka simple. Aku tak. Aku suka yang ada accesories sket. Kriteria jam aku ada kena ada mother of pearl, diamond sket, ada date, kepala jam not so small sebab aku akan pakai jam tu sebagai accessory and strap stainless steel sebab aku tak nak kaler dia luntur nanti. Shape jam aku tak kisah sangat.

So lepas tu kami singgah Tissot pulak. Ni antara yang aku suka..


Pening aku pikir. Tak beli pun lagi sebab aku nak pikir dulu betul-betul nak jam ke nak gopro. Gopro syiok woo amik gambar. Lawoooo.. Tapi jam pun aku perlu. Hmmmm..

Kalau korang?


2 comments:

  1. yang mahal suh dia beli
    yang murah kita beli sendiri
    hahahahahha

    ReplyDelete
  2. Jam! Ntah tak tau nape tapi suka jam dari lain2.. nanti ade mental value. Gopro nanti dah abis zaman dah tak suka dah. Itu if i laaahh... +_-

    ReplyDelete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...