The Entourage

Saturday 29 March 2014

Vietnam: Good Morning Vietnam!

Hari ni nak cerita pasal breakfast. First day kat Vietnam, pagi tu kami rasa sangat ler lapar. Sebab semalam tak baper nak makan sangat. Tiba-tiba teringat ada complimentary breakfast. Terus happy hahaha. Walaupun aku tau, memang belasah buah je laa kan. Benda lain takleh makan.


Dak gedik dah lama bangun. Alarm clock betul tau dia nih. Sharp kul 7 pagi terus bangun tersengih-sengih. Pastu kalau dia tengok aku still tido, mula laa tangan tu raba-raba pipi aku kejut aku. Selalu aku buat-buat tido je. Time tu dia akan start meraba-raba pipi sambil mencengkam. Kuku dah laa panjang. OMG. Terus tegak aku duduk.


Paling suka main dengan selimut. Bule sejam dok main sorang-sorang dengan selimut. Pastu bila dah tertutup muka, dia akan dok static camtu. Tunggu orang tarikkan selimut tu. Mengada. Tu yang bagi selimut kecik dia je. Selimut besar/tebal kalu.. hilang terus dalam tu.


Fruits memang banyak gila laa kat Vietnam. Semua tempat jual buah. Best gila. Siap ada buah yang takde kat Malaysia pun ada. Drogon fruit dia pun manis. Raya aku and mama makan buah tiap-tiap pagi. Yang rack atas tu roti-roti. Ada croissants, cream puff and french bread.


Ni pulak side cereal. Cornflakes je pun. Pastu ada bran oats. Nak sangat amik, tapi susu kotak yang dia letak tu meragukan pulak. So tak jadi. Pastu ada biskut. Dan yang paling best ada Kit Kat. Tiap-tiap kali breakfast memang tiga keping aku makan haha. Made in Malaysia okay. Tulis melayu siap. Kira Kit Kat imported laa kalau kat sana ekeke.


Ni je laa breakfast kami. Cukup laa untuk alas perut. Tapi lunch time, kul 12 dah menggelupur cari makan. Nasib baik banyak kedai melayu/Malaysia kat sini. Senang nak cari makan. Sedap-sedap pulak tu. Nanti aku review satu-satu eh. Korang stay put okeyh.


Saje je bagi dak gedik rasa fruit. Watermelon. Kasik hisap-hisap. Suka gila dia. Manis ler katakan. Time ni lagi seminggu je gitu kot dia nak start makan. Mukadimah laa kira ni haha.


Muka dah kenyang. Dak gedik tak tukar baju titun pun time turun breakfast ni. Hahaha. Lepas ni kami naik dan terus bersiap untuk berjalan di kota Ho Chi Minh. Tak sabar sangat sebab baru first time sampai. Malam tadi dah selamat tido awal. Hari ni memang bantai pusing satu hari hehe.

No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...