The Entourage

Wednesday 16 July 2014

iHeartBeads: Baju Raya Athirah

Dalam aku sibuk menjaga anak, terpaksa jugak menjahit beads atas permintaan cik kak ni hehe. Sian pulak dia mintak tolong sangat. Takpela, bule jugak lepas gian. Lamanya tak pegang benang and jarum. Beads and pearls. Sesekali nak jugak lepas gian.

Mak Athirah pernah hantar baju kat aku untuk dibeadskan. Dia kata ikut citarasa aku je. Dia tak kisah. So aku pun buat laa seperti di bawah ni:



Sekali tahun ni Athirah pulak nak baju yang sama. Hahaha.. dia cakap baju mak dia sangat bling-bling. Dia teringin. Dia nak pakai sedondon dengan mak dia masa raya nanti. So dia beli kain purple sebijik macam mak dia and mintak aku jahit. Ekeke.. Okay Thirah, your wish is my command.

So, dengan masa-masa yang tinggal selepas aku tidokan dak gedik, ni laa kerja aku malam-malam. Part-time job gitu hahaha. Baru je start ni. Jauh lagi perjalanan. Phewww..


Harga? RM450 tempah jahit + beadwork. Hahah.. Jovian sangat. Full beading untuk sleeves, neckline and bawah baju. Sebab apa mahal? Sebab bawah baju tu aku buat depan dan belakang tau. Dan nak menjahitnya memang sangat rumit. Sebijik-sebijik aku jahit tangan ha. Harap maklum ye. Hikhik.

12 comments:

  1. Wahh..gigihnya.Mmg berbaloi harga gitu.. mmg penat gila kot jahit manik2 tabur tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat penaaaat.. sakit bahu sakit pinggang dibuatnyaaa

      Delete
  2. Gigihnya...saya jahit beads memang fail..hihik tak de kesabaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. ekekeke.. sama laa kita dulu. lepas kawen pulak kesabaran ada tinggi sket

      Delete
  3. Wah... berseninya zila.. buatkan satu.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe kita nak buat utk baju sendiri jugak.. tpai smapai skang tak buat2..

      Delete
  4. Assalamualaikum kak, fuyoohhhh! terbuntang mata tengok. gigih gila akak jahit manik. sheila selalu gak bantu mak jahit manik kalau ada orang nak.. leceh gila kot. sheila selalunya amik masa 3 hari siapkan jahit manik ni tapiiii lepas tu sakit jemari2 ni hadoiiii hahahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaaaannn memang punnn.. sakit jari sakit badan sakit pingganggggg

      Delete
  5. cantik sgt..kalo jahit beads memg mahal sbb nak buat bukan senang kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah mimi.. penah sakit pinggang semuanya ada haih

      Delete
  6. biar mahal tak apa.. exclusive.. kekadang beli kat kedai yang dah siap jahit tu..
    beads terkeluar lah apa lah.. letak harga mahal gila tapi kualiti kelaut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuh laa.. tu biasanya kualiti ke laut tu biasa mesti dari vietnam or indon. geram je bila terkena yang takde kualiti

      Delete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...