The Entourage

Wednesday 30 April 2014

Baby Carrier

Okayyy.. finally.. setelah mendapat macam-macam review dari kengkawan blogger mahupun di luar sana. Aku dah buat pilihan. Pilihan aku adalahhhhhh...

Ergo Baby!

Hheheh.. dok study macam-macam pasal baby carrier, design dia, price dia, kaler dia, brand dia, selesa ke tak. Semua sekali. Ergobaby paling menawan hati. Macam blogger friend aku sorang ni suggest Stokke. Umangai.. pengsan bila tengok harga ekeke..Tak mampu aku beb ekeke.

So, since aku nak pakai cepat, aku pun terus beli online. Nama kedai ni Fabulous Mom. Kedai kawan kepada kawan aku. Outlet dia banyak. Kawan aku siap call kan tanya ada stok tak. Bila dia cakap ada je, terus aku purchase.

Oh untuk mommy-mommy sekalian, beware ye kalau nak beli Ergobaby ni. Ada orang jual yang tak authentic tau. Dari China. China ni betul lahhh.. semua benda dia nak tiru. Barang baby kot.. jangan take risk okay mommies. Kalau jumpa harga murah sangat tu, jangan beli. Better safe than sorry. Kita bawak nyawa. Seriau aku dengar bila ada kes baby jatuh isk.

Ergobaby ni banyak range. Sebenarnya aku nak beli purple. Cantik sangat. Tapi Eddie menentang keras ekeke. Katanya anak kita boy, takan nak pakai purple. Sebenarnya dia yang tak nak pakai kalau purple hahhaa. Okayy.. let's choose kaler yang neutral.

Fabulous Mom ni service dia sangat bagus. Aku order hari ni, dua hari dia amik masa untuk process dan hantar. Syiok wooo. Selain dari baby carrier, aku selit ler beli ice pack (ice pack Autumnz aku dah bocor) dengan clacker dak gedik.




Alhamdulillah.. aku buat pilihan yang tepat. ergobaby ni super comfy! Support kat pinggang dia sangat selesa! Dak gedik pun suka gila dok dalam tu. Alhamdulillah sangat-sangat. Haru kalau dia tak nak dok dalam tu. Mau aku nangis bertalu-talu. So ring sling dia dah bule simpan hehe.

Tepek dua lagi gambar sat. Ni laa ergobaby yang kaler purple/fuchsia tu.. Cantik kan? Sape ada baby gegirl bule beli k :D




21 comments:

  1. Assalamualaikum awak.. bestnya ergo memang terbaik! sheila dah aim juga, nak warna hijau. hahahaha. tunggu la baby besar sikit kot baru nak beli. berapa harga ni? Fabulous Mom memang senang nak berurusan dengannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sheila.. aah.. baby yang belum duduk, kalau diletak dalam carrier macam kesian laa.. sedih je tgk kena paksa duduk. ni rm479.. tapi kita dapat rm399 hehehe..

      Delete
  2. Mmg best pkai carrier kan..bby selesa n rasa rapat...senng tdo...cik mah pun ada..tp dpt hadiah dr member oips husband...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat best! baby sangat suka tauuu. tiap2 hari balik keja, kita pakai sebab nak biasakan dia. takut dia tak nak, rupanya mmg suka ekeke

      Delete
  3. Babe beza dlm 1xx lbih dr ergo. Mothercare ade lessssss. Kakakakaka. Harga sbut tu tipooo jah. Btw ergo pon shortlist kami. Enjoy babe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa alaa yekeee.. aku tengok2 rege terus menggelepar cikkkk. tu yg terus decide ergo je ekekeke

      Delete
  4. Babe..i pun tgh survey2..berapakah???

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang ni kalau retail rm479 babe.. tapi biasanya mesti ada less punya. i dapat rm399. yang purple tu cantek dan murah lagiiii rm370 jeee. grrrr.. tapi boba pun ok babe.. i dah tengok yang boba tweet tu. cumels!

      Delete
  5. Wahhh dah beli dah..Memang ada yang tipu..Sebab tu fiqa beli kat mothercare. InsyaAllah tak tipu la mothercare tu..hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe aah dah beli dah.. dah siap register kat ergobaby online ekekeke.. aah mothercare mmg confirm laa tak tipu hehehe. better safe than sorry kan :D

      Delete
  6. dulu mmg nk beli yg kaler purple tu... kesah plak anak lelaki ke x... haha
    tp dh ada org bg carrier laen... xjd terus nk beli... huhu
    belasah smpi lunyai dulu laa baru pikir beli laen

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekeke.. kalau dah ada orang hadiah tu mmg best sgt2 kan. bule kurang satu barang dlm list hahaha

      Delete
  7. Akhirnya. Selamat menggendong baby lah yerp ☺

    ReplyDelete
  8. ha'a..cantikla la warna purple tu....ptutla Eddie xnak..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah kaaaan. tapi kalau mummy2 sekalian pakai mmg cun laaaa. gerrram

      Delete
  9. Jenama nih memang bagus...Asalkan kita selesa anak bertambah tambah selesa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah ramai review ckp bagus. tu yg terpesona tuhh

      Delete
  10. haishhh kaler purple la cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaaannnn.. nasib baikkk anak kita laki ekeke

      Delete
  11. haishh... i baru tahu #mamavouge eatclimbrun ni rupa-rupanya dekat je ngan kita hehe

    ReplyDelete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...