The Entourage

Monday 10 February 2014

Emyr's 1st Trip To Hong Kong

Alhamdulillah..


Seram rasanya mula-mula bila pikir nak bawak si gedik sorang-sorang jalan jauh. Sikit lagi nak cancel trip ni. Tapi membayangkan Eddie sorang-sorang kat sana CNY ni.. kesian laa pulak kat dia. Mesti dia boring. Mesti dia rasa seronok kalau kami ada sana even only over the weekend. CNY ni dia kena standby, since semua colleague dia nak beraya kan ekeke.

Lagipun, masa the last trip Eddie balik sini, aku dah kirim barang-barang dak gedik dah untuk dibawak ke sana. Sebab aku plan nak gi Hong Kong tak nak bawak luggage. Just diaper bag dia je. Senang. Tak perlu laa aku semak-semak dukung dia pastu kena tunggu beg pulak. So, baju-baju and pampers dia semua aku dah hantar siap-siap. Tinggal bawak badan je.


Alhamdulillah dia sangat behave. Mostly main, tido and mintak susu je. Kadang-kadang je dia merengek. Bila merengek tu, aku gilir-gilir laa bagi dia main toys dia, kadang-kadang bagi dia tengok Fisher Price dia kat ipad, kadang-kadang sumbat susu. Toys dia aku keluarkan one at a time bagi kat dia so that dia keep entertained and tak boring all the way. Haih.. penat. Tapi sempat laa aku nap jap.

Nasib baik jugak laa masa aku beli ticket kat counter tu, aku mintak seat kat belakang-belakang yang still kosong satu row tu. Biasanya staff akan dapat row Hot Seat tapi aku mintak seat kat belakang-belakang so that senang aku nak nurse dia sambil selesa-selesakan diri berlunjur. Pastu bila dia tido, bule laa aku baringkan dia atas seat tu. Kalau tak, OMG aku tak tau cane nak layan dia dengan seat penuh ada orang kiri kanan. Fengsan.


Yeayyy.. dah sampai! Masa ni aku snap saje nak send kat Eddie nak bagitau kami dah selamat sampai. Rupanya dia dah siap tunggu kat airport nak amik kami ekeke..

Phew.. trial run looks good. Tapi ni baru fours hours dalam flight. Kalau lama lagi tak tau laa lagi nasib aku. Hopefully trip-trip lain pun dia behave macam ni jugak. Aminnnn.

No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...