The Entourage

Friday 28 February 2014

Whatsapp Group


Habit aku, kalau nak pergi mana-mana (holidays and what not), mesti suka start Whatsapp group. Senang. Kat situ kita bule discuss segala mak nenek pasal trip tu dengan semua anggota-anggota trip yang terlibat. Kat situ jugak kita bule share updates so that semua orang tau. Tak perlu nak whatsapp sorang-sorang. Dan kat situ jugak laa kita akan jadi makin excited bila masing-masing dah start bercerita update masing-masing. Hehe.


Alkisahnya, trip ni adalah trip abang aku dengan wifenya. Tiba-tiba sebulan sebelum trip tu dorang ajak. Aku macam.. Hmmm macam best je.. Macam best je.. Tak pernah sampai lagi ni. Aku pun dengan cargasnya ajak mama dengan Eddie. Mama macam excited nak gi since dia pun tak pernah sampai lagi. Plus, tempat tu tempat shopping kain kan. Memang dia seronok laa..

Tapi Eddie takleh ikut. Sebab journey dia macam jauh sangat. Kalau dia nak pegi, flight dia HKG-KUL-SGN-KUL-SGN-HKG. Adeh siannya dia. Flight tu tade problem pun since he gets staff rate. Cumanya time consuming sket. Penat. And lagi satu sebab dia dah allocate cuti untuk trip-trip lain tahun ni. Kalau amik cuti lagi untuk trip ni, takut tak cukup pulak nanti cuti dia. Hmm..

So bila dah confirm mama nak gi, esoknya tu jugak aku purchase tiket mama. Heheh.. Bule pulak masa tu AirAsia tengah buat sale 20% off the tiket. Bule laaa.. Dari tade discount langsung ekeke. At least murah rm50 jugak dari harga biasa.

Tiket aku dengan dak gedik tade lagi since kami memang kena beli on the day itself. Macam naik bas pulak. Haih. Suka duka travel dengan staff rate.


Lepas tu aku reccee-reccee hotel pulak. Dapat jugak yang murah and cantik. Jauh sket dari hotel abang aku. Tapi ok laa.. Within walking distance je pun. Still kat area Ben Tanh Market jugak. Hotel abang aku dah penuh. Tu yang terpaksa cari hotel lain. Tapi aku dok baca-baca review, area tu memang tempat orang Malaysia. Siap lorong tu dah dipanggil Malaysian Street. Ada warung 1 Malaysia lagi hikhik. Tak sabar nak pergi. Nanti aku review habis-habis oke!

2 comments:

  1. Assalamualaikum. bestnya travel ada geng! rindu pulak nak honeymoon. hehehee. murah rm50 kira untung sangat tu. hehehee~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sheila.. hehehe kann untung tau murah rm50 dari harga biasa :D

      Delete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...