The Entourage

Tuesday 13 March 2012

Pameran Pengantin Malaysia, April 2012


Hey fellow bride-to-bes! Great news! Kepada siapa-siapa yang nak kahwin this year dan masih belum buat segala macam preparation, dari pelamin ke attire ke catering ke deco (aku laa tu), sila lah berkunjung ke the next pameran pengantin!

Pameran Pengantin Malaysia 2012
Date: 6th - 8th April, 2012
Time: 10.00am - 9.00pm
Venue: PICC, Putrajaya
Free Entry!

Was browsing through the internet nak tengok bila the next pameran pengantin since we'll be starting to fix everything up after ene's family atang rumah. Sekarang bukan takleh, tapi saje je nak tunggu lepas parents jumpa parents, then only kitorang akan giat mencari semua benda. Since I'll be the one who will be choosing our pelamin, I'm super duper excited! Hehe.. maknanya, eventhough kitorang share reception, that doesn't mean aku takleh dapat pelamin yang aku nak :)

We had a talk about this. I told ene my worries. So, we decided to break things in portion. Meaning, I get to decided some and he gets to decide some. So, takyah laa semua benda nak tanya kata sepakat dari dua-dua belah pihak. Pening woo.. at first, aku risau sangat takut tak dapat pelamin yang aku nak. But I decided to tell ene what was on my mind and surprisingly ene terima dengan baik. Dia pulak yang lebih-lebih ajak bincang. Hehe.. So, since aku tergedik-gedik sangat nak pilih pelamin, aku amik portion mencari pelamin. Dan bila aku yang cari pelamin, akan termasuk laa portion mencari arch, walkway, deco-deco dan theme colour. Yiaaahuuu! And to be square, belah ene akan amik portion cari catering. Aku tak risau sangat. Catering yang penting kena sedap. Tuh je. Takkan laa dorang nak pilih yangtak sedap pulak, kan? :p

See.. siapa cakap kahwin share ni memeningkan? Kalau betul cara bincangnya, mesti okay je! Kedua-dua belah pihak should sit and discuss thoroughly about everything. Especially the bride and groom-to-be. Make everything clear. Jangan malu-malu untuk suarakan apa yang terbuku. Biar pihak sana tau apayang kita rasa tak kena. Then discuss. Tapi nak bagitau tu, elok-elok laa, kan. Jangan laa tiba-tiba melenting-lenting. Takut tak jadi kahwin je nanti kang.

Apa yang penting, kerjasama! :D

No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...