The Entourage

Saturday 10 March 2012

A Day of Vet, Salon, Wedding, Shopping & Celebration

Super duper tired today.

Banyak gila benda aku buat hari ni. Nak tau apa? Meh aku cite sket.

Pagi-pagi aku bangun lepas mandi and siap-siap, aku hantar Si Leo dan Cleo pergi vet. Diorang nampak sihat je sebenarnya.. main-main.. jumping onto each other.. running and chasing each other.. macam takde apa-apa. Tapi bila tengok backside diorang.. sangat-sangat laa watery. Pastu reddish. Sampai tak berani nak angkat peluk-peluk sebab tangan kena baju.

So, bila sampai kat vet, vet cakap diorang ni tengah diarrhea. Laa.. yeke.. korang makan apa ni? Ke sebab aku tukar makanan diorang? Haish.. dari satu.. satu problem korang ni tau. So, for both kittens, vet bagi anti-biotic dua kali sehari, Lysin (tak tau laa untuk apa. Kaler kuning sangat. Liquid) dengan ubat krim sapu kat backside untuk kurangkan bengkak). Altogether RM30 for both. Murah, kan?

Lepas hantar the kittens, aku balik and amik Owen pulak. Maklum laa cage cuma ada satu. Kalau bawak tiga-tiga sekali, kang bercekau pulak kat dalam tu. Owen takde problem apa-apa pun lepas aku bawak dia pegi vet untuk check kaki dia yang tempang tu. Cumanya, vet nak tengok the progress. Dia macam tak percaya bila aku cakap Owen dah boleh pakai kaki dia, cuma tempang sket. Sebab he was really confident yang Owen memang takleh baik sebab benda tu old injury. Vet was very satisfied with Owen's condition. Cuma dia tegur Owen banyak luka-luka. Owen suka gaduh. Selalu dengar bising-bising kat belakang. Haish.. Owen. So, vet adviced to neuter Owen so that dia jadi baik sket. Takde rasa nak defend territory dia sangat. Kalau tak kan takut macam-macam lagi penyakit datang. Isk. Duit lagi.

Jam dah pukul 12noon. Sempat ke tak aku pergi salon? Sempat kot. Aku pun pergi laa Satisfy hair salon yang biasa aku pergi tu. Nak treatment and trim. Lagipun aku suka dia cuci rambut. Siap urut. Tapi orang ramai pulak. So, kena tunggu sat. Sambil-sambil tu, aku main-main laa dengan anak kakak tu. Comel. Friendly sangat. 15 minutes lepas tu, baru dia layan aku. Tapi this time datang, tak best sangat. Orang ramai so dia cuci tak lama. Aduh. Rasa nak panggil balik suruh keruk lagi rambut aku. Tak puas! Bedal laa.. aku pun nak cepat. RM50 terbang.

Sibuk Nak Main Game Kat Handphone Orang Haha

Sibuk juga Mundar-Mandir Dengan Basikal Dia Mintak Orang Panggil Dia

Boring-boring Tengah Steam Rambut, Baca Women's Weekly. Okay, Dah Tau Price Range Tod's. ene, Mari Kita Lupakan Hasrat Nak Masuk Butik Dia

Dah settle tu, aku pun bergegas laa balik dan bersiap untuk wedding Najlaa. Banyaknya laa hai jemputan perkahwinan. Alhamdulillah. Azila dah on the way. Aku pakai yang simple je. Recycle baju pergi wedding Alun last week :p Mekap pun tak sangat. Nak pergi makan je. Dan jumpa kawan-kawan.

Sampai rumah Najlaa around 4pm. Lambat okeh. Takpe laa.. walaupun ada meja yang dah diangkat, tapi ada lagi meja yang belum diangkat. Tiba-tiba aku nampak Ros. Yayyy! Ada kawan. Hehe.. Nasib baik diorang tak balik lagi. Kalau tak, mesti bosan. Aku jumpa Najlaa dulu, amik gambar then baru pergi makan. Sedapnya makanan dia. Memang best sangat. Tengok-tengok bila nak lap mulut dengan tisu, rupanya cap Sri Angsana daaa.. Hahaha.. patut laa sedap. So, dah sah laa Sri Angsana memang sodaaap! Kena bagitau ene nih.

Lepas salam-salam and peluk-peluk, kami pun bergegas laa ke The Curve. Saje je nak celebrate birthday Azila. Cian dia boypreng jauh. Ajak laa Alin sekali. Aku nak lepak kat Winter Warmers, Alin nak lepak kat The Garden, Azila nak lepak kat The Apartment. Okay, ikut birthday girl. Nasib baik laa pergi Apartment. Rupanya from 3pm-6pm ada promo. Beli dessert, dapat complimentary coffee and tea. Yippeee! Azila order red velvet cake with tea. Aku order baked chocolate pudding with iced coffee. Alin order iced chocolate je.

Our Variety Drinks

Sampai-sampai je food kitorang, terkejut tengok red velvet dia. Besar! Tebal! Layer-layer cream cheese dia ala-ala memang nak buat aku naik 12kg. Chocolate pudding dia pulak served warm. Chocolate lava kat dalam dia bisa buat orang termimpi-mimpi. Atas pulak ada chocolate sauce. Oh and served with vanilla ice cream! To die for! Haish. Makan je. Takyah pikir berat yang bakal bertambah.

Red Velvet's Signature Cake RM14.90

Baked Chocolate Pudding RM15.90

The Two Devilish Guests For Today

Us..

Kitorang lepak about two hours je then Alin dah kena gerak balik nak teman mummy dia pergi rumah aunty dia. So, kitorang pergi laa jalan-jalan kat The Curve sambil nak gi amik race kit Brooks Half Marathon aku (masa ni dah tau dah memang aku tak lari esok hahaha). Aku cuma dapat bib number je. Vest tak dapat sebab dah habis. Dah pukul 8pm pun masa tu. So, dia cakap kena register tulis nama and address then diorang akan courier kat kita. Boleh laa.. dah bayar dah pun, kan. Layankan aje.

Lepas amik race kit tu, kitorang pun merayau-rayau laa ke sana ke mari.. saje jalan pusing-pusing.. masuk nichii, masuk kitschen. Sudahnya terbeli dua skinny jeans dan dua top. Terbang RM200 : |

Good Stuff Inside

Skinny Jeans RM69.90 each or RM89.00 For Two. Amik Dua Sudah.

Top RM59.90

Then, jalan-jalan kat bazaar kat bawah tu ternampak laa this one top. Cantik. Macam-macam kaler ada. Azila beli satu, aku beli satu. Another RM35 gone with the wind. Bravo iLa.

Top RM40 each or RM70 For Two

Jangan tak caya, satu hari kitorang berjalan dengan baju kurung tau. Bawak je baju extra, tapi malas nak tukar hahahaa..

2 comments:

  1. murah giler jeans....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe yup yup. murah kan. kalau beli dua, harga satu jatuh rm45 je. tu yang terus amik dua tu. design pun banyak tau!

      Delete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...