The Entourage

Saturday 12 May 2012

Tupai & Friskies


Makhluk ni cumel. Tapi suka sangat curi makan biskut Cleo and Owen. Makan pulak sampai tabur-tabur kat depan mangkuk diorang. Pandai pulak tu cari time aku baru tuang biskut baru. Dan-dan tu jugak laa dia turun dari pokok dan menyelinap di tepi-tepi tiang rumah nak curi makanan. Laju betul movement dia. Nampak je orang mengintai, terus dia lari.

Tapi aku suka mengintai tengok dia makan. Dia datang diam-diam, jeling-jeling kot-kot ada yang tengah tengok, bila dia rasa selamat je, dia terus sambar sekeping biskut dalam mangkuk tu. Sambar macam orang pulak tu kekeke.. makan pulak siap pegang biskut tu dua tangan pastu sambil berdiri. Rasa macam dapat Cik Tupai ni, memang aku belai macam kucing. 

Aku tak kisah pun kalau ada yang tumpang makan kat situ. Suka je aku tengok binatang-binatang yang tumpang makan kat rumah aku ni (termasuk laa kucing-kucing orang sebelah). Cuma kadang-kandang makhluk-makhluk lain yang datang tu buat kucing-kucing kat umah aku jadi trauma.

Kadang-kadang bila takut sangat, diorang sendiri yang masuk dalam sangkar sebab takut (sangkar memang aku suka biar pintu dia terbukak sebab Cleo selalu masuk and duduk dalam sangkar diam-diam kalau dengar kucing bergaduh. Cumel, kan? :p)

No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...