The Entourage

Showing posts with label Bunga Telur. Show all posts
Showing posts with label Bunga Telur. Show all posts

Wednesday, 3 October 2012

Reception Update: Bunga Telur Tissue!


Tadaa!

Aku dah cite quite a couple of times pasal bunga telur aku. At first rasa macam just nak beli je. Senang. Mudah. Takyah susah-susah. On second thought, aku terasa macam nak buat sendiri pulak. Orang gila DIY memang gitu. Abistu, dah wedding sendiri. Buruk pun sape nak marah kan?

Aku memang suka sangat bunga telur tissue ni. Super suka. Selalu tengok orang jual-jual. Paling aku suka tengok kat Seri Qanasuri. Voilaa dia punya bunga tissue amatlah to-die-for. Tanya-tanya harga sekali macam nak suruh gantung diri laa pulak kan.

Then I decided to make my own. Semangat tu. Asked ene for opinion. "As long as it doesn't burden you. Go ahead." Wee! ene was okay with it. Lalu terus pecut gi beli barang kat Jalan TAR dengan ene. Cian ene.. melayan je mana aku nak pegi :)

Half of The Barangs

Boleh tak aku terus beli one bundle of tissue paper. Tak sabar-sabar sangat. Padahal sekali pun tak pernah buat lagi. Setakat tengok online tutorial je. Bukan tissue je. Semua bahan aku beli banyak-banyak yang memang untuk buat 100 pieces of bunga telur. Haish.. memang satu pembaziran kalau tak jadi buat.

Alhamdulillah, setelah banyak-banyak kali try and practice, menjadi jugak. Betul laa akak Bunga Gift cakap. Buat banyak-banyak kali, insya Allah, jadi. Tengkiu kak. Walaupun saya tak jadi beli dengan akak, akak tak kedekut ajar saya heee :)

Ni laa Theme Kaler Kami: Blue & Pale Yellow

Okay tak korang rasa?

Wednesday, 5 September 2012

Reception Update: Bunga Telur

Dah lama tak hapdet pasal kaweng-kaweng. Tade mood laaa.. mood masih mood raya. Selagi tak cukup sebulan raya, selagi tuh laa asik nak beraya. Wiken jangan cakap laa.. memang dok mengira rumah orang kawen dan open house.

Okey nak update sket pasal bunga telur. Hari tu aku ada update pasal bunga telur aku kan. Memang dah plan nak buat bunga tissue. Barang pun dah beli. This time aku pergi Jalan TAR untuk menangkap barang-barang lain pulak.

Sarung Telur RM0.90 Each

Masa ni aku pergi Jalan TAR aku cuma mintak ene dok dalam kereta je. Sebab aku dah tau nak beli apa dan di mana. So kalau nak tunggu dia masuk Jalan TAR tu, pastu nak masuk parking, pastu nak mencari parking lagi, lambat jadinya. Dia tunggu je aku kat tepi Plaza City One tu, aku bergegas laa masuk mencari barang. Cepat dan pantas.

Cumel, kan?

Cumey tak sarung telur aku? Macam dah buhsan sket dengan sarung telur emas yang biasa tu. So aku beli laa yang ni. Aku rasa macam cantik. Tapi rege ada mahai sket laa. Takpe.. ene cakap bunga telur dia nak belanje heee. Aku beli 50pcs semuanya. Sebab bunga telur aku 50pcs saje. 25pcs kiri dan 25pcs kanan. Isinya aku tak sure lagi nak letak apa. But definitely not egg. Sebab malas nak rebus. Boley? Ahaha.. 

Pre-fixed Crystals RM7.00 per pack of 10

Ni pulak kristal untuk letak kat bunga telur juga. Cantik kristal ni. Kristal ni permintaan khas dari FMIL aku. Dia cakap bunga tissue gitu-gitu aje nampak simple sangat. Tak nampak gah. Kena tambah kristal sket, katanya. Whatever makes you happy aunty :D Yang ni aku beli 10 pack bersamaan dengan RM70. Patut laa bunga telur yang dah siap kat luar tu mahal-mahal regenya.

Wednesday, 25 July 2012

Reception Update: Bunga Telur Tissue

Two weeks away before ene's departure to Singapore. Haih.. now I'm really feeling it. I just can't imagine how my life would be to be far from him. We've been together for four years and not once we spent time apart from each other (Besides from my Paris/Gold Coast/Singapore trip. Tu tak kira laa kan.. Paling lama pun seminggu je. Ni berminggu-minggu.. Haish).

Since we only have two weeks left to spend time together, I decided to make full use of the time. Takleh buang-buang masa dah. With the wedding coming pretty soon, there is still plenty of things to do. ene is doing his part by doing some follow-ups with all of our vendors. Caterer, wedding card vendor etc. And I'm doing my part by going shopping for the things we need for the wedding. Most of it DIY stuff ler. And of course ene diheret sekali laa kan. Kata dah sign mati to be my chauffeur. Love you ene.

So we went to Jalan TAR. ene cakap, kita dah macam pakcik makcik asyik nak pergi Jalan TAR je. Oh well. Nak buat cane kan :p These are what I've got and truly happy with it:

Barang-Barang Bunga Telur Tissue

Dawai (Macam-Macam Kaler Sampai Tatau Nak Pilih Kaler Apa) RM2.20 Each

Blue & Cream Ribbons RM0.70 Each

Selotape Lidi Cream RM Tak Ingat

Lidi Satay 245pcs RM2.20

Soft Crepe Paper 50pcs RM20.00

Altogether the total damage was around RM40. Murah, kan? Can't wait to start my bunga telur tissue projek. ene's mom asked if I could put it some crystals kat bunga telur tu. Your wish is my command :D

Next week start buat. Skang tengah menjahit beads kat baju orang. Haish.. Tak habis-habis laa kerja aku ni. Jangan merungut iLa. Tuhan nak bagi rezeki tu. Redha je. Okay. *Muhasabah diri.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...