The Entourage

Showing posts with label Friends. Show all posts
Showing posts with label Friends. Show all posts

Saturday, 1 November 2014

Souvenirs From All Over The World


Since aku ada anak ni, jarang dah aku melepak ngeteh bersama kawan-kawan. Kalau dulu, lepas keja ada je plannya. Kalau tak gi jauh pun, mesti gi lepak dengan Azila kat Papparich. Update-update gossip.

Skang jarang dah. Kalau ada yang offer datang nak pick up kat rumah, baru aku keluar. Otherwise, dok laa kat rumah diam-diam. Aku tak berani lagi drive dengan Dak gedik berdua. First, sebab dia dah outgrow carseat dia. So memang dah tade car seat dah. Nak beli baru tapi macam hmm.. Aku tak tau plan akan datang lagi macam mana. Takut beli-beli tapi pakai kejap je. Rugi dah. Second, sebab dak gedik adalah penggila stereng. Dia takleh tengok stereng. Mesti nak main. Bila nak angkat, dia keraskan badan. Haih.. Pening kadang-kadang. So cane aku nak drive berdua dengan dia?

So alkisahnya hari tu Yuyu ajak lepak. Bekpes. Aku onnn je. Aku ajak laa Azila skali sebab dia pun dah lama tak jumpa Yuyu. Masing-masing busy.

So sekali jumpa tu memang masing-masing kumpul souvenirs ler nak pass. Dari awal tahun, sampai laa skang. Aku dapat ni haa..


Yeayy.. Bertambah collection. Sebenarnya aku kirim pin tu je. Sekali dapat macam-macam daa. Ada satu lagi fridge magnet Barcelona tak masuk gambar. Sebab dah tepek kat fridge kat bawah. Malas nak amik balik. Hehe.

Saturday, 18 October 2014

Eden @ KLIA



Ada satu hari tu.. Antara hari-hari yang aku rajin nak kuar dari perkarangan opis cari lunch.

Kebetulan hari tu Wawa nak gi bank ada urusan. Memang aku mengambil kesempatan laa untuk panjang langkah kan hehe. Kitorang gi laa KLIA. Lepas settle urusan kat bank, aku rasa macam nak makan dim sum. Terus laa kitorang ke Eden. Padahal baru je balik dari Hong Kong. Tak buhsan-buhsan dengan dim sum hehe.

Dim sum Eden memang terbaik. Sauce dia sangat sedaaaap. A bit pricey, tapi sangat berbaloi. Deep fried dim sum dia memang to-die-for. Pastu kami order scallop fried rice. Size small je tapi bila sampai, memang bule makan dua orang!

Dulu zaman aku sekolah, selalu makan kat sini. Zaman abah kerja dulu dia banyak travel untuk kerja. So setiap kali tu laa kami akan ikut beramai-ramai untuk hantar dia ke airport. So memang kami akan gerak dari rumah awal untuk lunch/dinner kat sini satu family hehe. Tapi dulu nama dia Eden Garden. Skang ni Eden je.

Skang ni walaupun abah dah tak keja, aku tetap kena gi airport selalu. Sebab aku keja kat airport kahkahkah. 

Wednesday, 20 August 2014

Restoran Hidangan Lalapan, The Atmosphere






Ni cerita bulan puasa sebenarnya. Tak sempat nak post sebab sebelum puasa aritu dok sibuk cite pasal Gold Coast hehe. Kitorang berbuka kat Restoran Hidangan Lalapan. Mesti korang tak pernah dengar kan? Aku pun baru first time. Dishes dia lebih kurang macam Ayam Penyet. Tapi dipanggil Ayam Lalapan. Version Sarawak. Ada Ayam/kambing/daging/keli goreng yang dihidang bersama ulam-ulaman dan sambal juga kicap. Sedap jugak. Di kat area Seri Kembangan. Sape-sape lalu Giant Seri Kembangan sila lah try.

Friday, 25 July 2014

Gold Coast: Gold Coast Airport Marathon 2011

Saje bukak gambar-gambar lama masa aku first time gi Gold Coast dulu. Rindu sangat. Having to run the Australian coastline in winter was one of the most memorable thing. Azran the CEO pun lari sekali dengna kami. He is such a sport. And he treated us a nice dinner at an Italian Restaurant after that. Haih.. bila la dapat berlari lagi.

Lagi beberapa hari je aku nak berangkat dah. Kali ni dengan family. Hubby dan anak. No more lari-lari. Hehe. Insya Allah, semoga kami sampai dengan selamatnya. Korang doa-doakan laa ye. Mintak-mintak dak gedik and Qisya behave je sepanjang journey. Aminn..

Esok Eddie dah sampai Mesia. Mungkin aku akan busy sket dengan family dan juga dengan preparation raya. Most likely aku takkan bersiaran sampai laa aku balik Gold Coast okay. Jangan rindu-rindu ye. Tak rindu kot sebab korang pun mesti busy nak prepare untuk raya kan. So kepada suma rakan-rakan blogger aku, silent readers, stalkers.. aku ucapkan..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Ada umur kita jumpa lagi next week. Insya Allah :)






































Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...