The Entourage

Monday 27 October 2014

Johor: Cerita JPO

Alkisahnya cerita aku pergi JPO.

Plannya nak gi ramai-ramai dengan cousin-cousin aku. Tapi mak buyong sorang tu ada hal pulak. So diorang gerak lambat dari KL. Alaaa.. aku dah menggeletis nak round JPO nih. Aku, Irfan dengan Mama hari jumaat tu kul 11 pagi dah sampai JB. Siap sempat singgah makan Kacang Pool lagi sebelum gerak rumah makteh hehe. Yer laa.. dah kalau kul 7 pagi dah gerak dari KL. Memang sampai awal laa kaan.

So bila sampai rumah makteh tu, dah lepak-lepak, mandi-mandi, makan-makan suma, dalam kul2 petang tu aku dah tak senang duduk dah haha. Teringat-ingat kat JPO. Terus ajak Irfan gi JPO. Kahkahkah. Anak opkos laa tinggal denga Nendanya. Dia tak heran pun sebab ramia kawan. Main tak ingat dunia sampai Mummy kuar pun tak nampak.

Bila sampai je JPO, punya laa happynya aku sebab takde orang! Parking pun tepi-tepi entrance tu je. Takyah pusing doploh kali cari parking jauh-jauh. Syiok gila aku pusing-pusing satu JPO. Semua kedai aku masuk 2-3 kali hahaha. Mana-mana kedai yang perlu beratur pun takyah beratur wehhh. Bestnyaaa! Kami sampai JPO dalam kul 2.30 petang. Kul 9.30 malam baru gerak balik ekeke. Sakan tak sakan laa kan.


Inilah supir + bodyguard + porter aku kahkahkah. Oh by the way, JPO memang tengah sale gila-gila. Dan barang baru pun banyak yang baru sampai. Memang masuk je kedai, rasa nak beli semua benda. Tapi terpaksa shopping dengan berpada-pada dan berhati-hati sebab kena simpan duit next trip. Next trip tu nanti aku cite. Takleh cite kat sini awal-awal, ramai yang merati. Hikhikhik.

Kat bawah ni antara barang-barang yang aku beli. Enjoy je laa mana yang ada ye. Yang lain-lain tu tak sempat nak setting snap gambar. Dak gedik dah bangun mintak attention pulak haih.

Winter wear dak gedik ni aku saje beli size besar-besar. Sebab tak tau bile lagi kami nak gi tempat sejuk. Tunggu holiday tempat sejuk or tunggu winter Hong Kong je la. Tu pasal beli besar. As for now pun, winter wear untuk size dia skang pun dah banyak. Peninggalan trip Tokyo dengan Gold Coast. So beli je yang untuk umur 3-4 tahun. Ha simpan sampai berkulat ekeke.


Kat JPO tu ada satu kedai yang memang kemestian ler untuk aku masuk. Nama dia Perfumes & Cosmetics kot. Barang Lancome sangat ler murah kat dalam tu. Since aku memang sesuai Lancome, memang everytime pergi, aku akan restock cosmetics aku kat situ. Hehe aku kan hantu shopping yang bargain hunter. Kalau aku rasa benda tu berbaloi, memang aku akan beli banyak buat stock. Sebab tu cosmetics aku hanya kat JPO dan juga Eraman duty free ekeke.


Saje sambar beg ni buat gi kerja. Tak pernah ada lagi beg biru. So cargas saje grab. Ermm.. sebenarnya beg ni buat nak mencukupkan tiga barang je. Aku beli jeans dengan top kat Guess, sekali orang tu cakap kalau beli tiga barang dapat additional 20% off. Hmm apa lagi. benda yang paling senang dan dekat untuk digrab adalah beg ni. Caras terus ekeke.


No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...