The Entourage

Monday 1 October 2012

Solemnization Update: HIV Test (Done!)

Home finally. What a long day. Pheww.. 

ene just dropped me off. Terasa macam nak update blog. Jarang aku update blog sepantas kilat cani after any event. Tapi excited punya pasal walaupun penat tiga hari ni dok berlari ke sana ke mari, rasa tak sabar nak share dengan korang-korang B2B. Layankan je laa aku eh. :D

Guess what?

We finally did our HIV tests! Weee! Alhamdulillah.. another thing settled. Sudah bule cross dari check list. 


Made our appointment at Klinik Kesihatan Seri Kembangan. Susah betul nak setup appointment. Banyak sangat cikadak diorang ni. Nasib baik laa ada one of our friend super duperly baik hati nak tolong dropkan appointment. Thanks again, Syah :)

Kitorang sampai around 1.45pm. Around 2.30pm baru start kena panggil. Please note ye kawan-kawan yang belum buat lagi, HIV test untuk perempuan lagi remeh dari lelaki. Lekali cuma cucuk and tunggu for the result. Perempuan siap kena jumpa doctor check apa-apa patut.

Around 3.30pm tu ene dah settle. Tapi kena tunggu aku pulak. Kesian dia sampai tertidur-tidur tunggu. Since ene is leaving for Hong Kong early morning tomorrow, semua benda jadik rushing. So aku suruh dia balik je dulu. Jangan risau pasal aku. Aku boleh je balik sendiri. Aku kan independent. Ekeke. Bukan apa, dia nak kena rush balik jumpa ustaz kat rumah dia lagi mintak chop. Kalau tak pergi malam ni, memang dah tak sempat dah. Pastu kalau lambat keluar dari area Seri Kembangan tu, kang stuck dalam jem. Dah buang masa kat situ. Kesian kat dia lagi, nak balik jauh-jauh. Aku takpe, rumah aku dekat je. Siapa-siapa pun bule amik aku. Wa tarahal punya.

Dia tak nak. Risau katanya.

Haih.

You're so over-protective sometimes.. :)

So, aku habis around 4.15pm. Banyak oke darah aku dia amik. ene cucuk kat jari je. Aku satu tube tau. Isk rasa nak pengsan tadi. Kena makan banyak ni nak ganti darah. Oi jangan melodramatic sangat iLa ;p

The Result

Alhamdulillah it turned out negative. ene as well. Nah bukti. Ekekekek. So lepas ni boleh settle bab borang pulak. Esok nak hantar ene to the airport. Flight is quite early. Aku tak amik cuti pun. KLIA dengan LCCT tu sebelah-sebelah je. Lepas hantar ene, aku terus masuk opis.

Lepas ni, sebulan lagi baru dapat jumpa.

:(

22 comments:

  1. babe..nape byk sgt dieorg amek darah u?..i punye dieorg amek setitik je..sama je ngan iwan..hurmmmm, lain klinik lain caranye kut..ingat semua sama..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a babe.. skang dah lain. perempuan memang amik satu tube untuk check benda-benda lain lagi. i'm guessing untuk check if u are fit to get pregnant laa gitu kot. sebab memang ada extra borang utk perempuan isi. lelaki satu tu je la. haih remeh. sib baik dah settle :p

      Delete
  2. yeay~
    dah settle HIV test... uruskan borang plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeay eheheh.. tuh laa tengah tunggu borang ene. lepas tu bule settle borang kita pulak weee

      Delete
  3. bestnye dah setel :)
    kte tngu mnggu ni nak dapatkan result..
    hope ok ;)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah dah setel hiv test ye, bolehla proceed yg lain kan..semoga semuanye dipermudahkan ye zila. resepi tu sok linda update ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuh laa.. alhamdulillah.. satu lagi benda dah settle. oh thanks linda. teringin sangat nak buat apam tu :)

      Delete
  5. Alhamdullilah kakak kite ni dah setel yg penting2 ni walaupun remeh kan -__- hee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. hhehe tuh laa remeh. tapi yg penting dah settle. pasni borang pulak phewww

      Delete
  6. alhamdulillah...dh settle 1 part ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup yup.. alhamdulillah.. boleh start settlekan hal borang pulak

      Delete
    2. kad utk saya jgn lupa tau...

      Delete
  7. yayyy..done..sama sy jugak :)) good luck utk next step k!

    ReplyDelete
  8. wah, nape klinik sri kembangan tu kemaen lagi beria ambik darah bakal pengantin pompuan? hik3, sy dulu buat dekat klinik sg.besi, dia cucuk sikit aje dekat jari..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikhik tatau laa.. mungkin regulation baru kot. entah laa. memang suma orang kena buat ujian saringan kehamilan tu :)

      Delete
  9. wahhh. good for you. selesai satu step. :)

    anyway, kita follower baru kat sini. salam perkenalan! hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Ain,

      Thanks for following. Kita follow balik ye :D

      Delete
  10. erk, gitu ke? cm seram jek *kita takot*..cmni gi klinik lain la...hakhakahk..susah sgt ye nk set appointment? share dgn dyh boleh??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha lain klinik lain awak.. memang ada klinik kena drop appointment kat sana. takleh by phone. menyusahkan betul. takkan laa kita nak cuti semata2 nak pegi buat appointment kan? haih tak prektikel langsung

      Delete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...