The Entourage

Friday 24 February 2012

Dinner @ Wong Solo, Bangi


Gado-Gado RM7.50. Picture Taken From Catzscafe

Went home with Leen today. Tumpang dia hari ni. Takyah naik tren. Yeay! She dropped me at the McDonald's, Seri Kembangan since Azila was coming to pick me up for dinner. Dah lama gila tak jumpa dia. Nama je dok dekat.

So after she picked me up, we went to Wong Solo in Bangi for dinner. Finally, I've got to taste Wong Solo's food! Dah lama gila teringin sebenarnya. Tapi location Wong Solo ni semua jauh-jauh dari tempat aku mingle-mingle. Dia ada kat Shah Alam (memang dah lama laa aku tak jeru Shah Alam), Bangi (jauh ler nak datang hanya untuk makan), Ampang (selalu pergi detink tak singgah). Alasan je semua tuh. Nak seribu daya :|

As usual, aku nak makan gado-gado laa bila sampai kat kedai-kedai ayam penyet ni. Belek punya belek menu dia, mak aaaii.. mahal juga Wong Solo ni rupanya. Biasa aku makan Gado-Gado RM4.50 je. Kat sini RM7.50. Banyak woo beza. Nasi putih selalu RM1.50 je, tu pun aku dah rasa mahal. Kat sini RM2.50 :| Bedal laa.. order laa jugak.

Kena la dengan perut aku yang lapar, memang aku belasah laa cukup-cukup Gado-Gado tu. Ya Allah, sedapnyaaa. Kalah Gado-Gado tempat lain. Banyak tempat aku dah pergi. Ayam Penyet Ap dengan Ayam Penyet Ria laa tempat aku selalu pergi kalau tekak teringin sangat nak cari Gado-Gado. Tapi kat Wong Solo ni double triple the tastiness. Serius sedap gila. Dengan kuah kacang dia. Dengan kicap dia. Dengan sambal dia. Fuh. Kicap dia lain tau dari tempat lain. Macam ada tumis-tumis jugak. Bukan kicap plain je. Sambal dia pun bukan sekadar pedas je, siap ada manis-manis. Ergh. Terus rasa lapar. Tak makan saman punya perut.

Read more about Wong Solo, Bangi here and here.

No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...