The Entourage

Tuesday 24 April 2012

A Birthday Celebration (our way)

Wanted to take the 3-in1 nestum je this morning. Tapi Hawa asked me to teman her to the cafe jap. So, pergi laa. Dalam hati semangat nak diet. Tak nak makan anything heavy for breakfast because I wanted to eat heavy lunch and that's all about my meal for the day. Konon-konon laa. Malangnya.. hari ni akak tu sangat laa tak membantu aku diet. She served this for breakfast.

How On Earth Can I Stop Myself From Eating This???

Dah nampak lontong tu dalam bekas tu, betul ler. Memang aku dah tapau pun. Haish. Ila.. Ila.. takleh tahan nafsu makan tau. Takpelaa.. sekali sekala akak tuh buat kan. Bukan selalu pun (nak nyedapkan hati lettew).

Tapi, bila sampai tengahari.. aku makan lagi! Nasi okay. Ugh.

Lepas tu, bila sampai petang.. lagi sekali aku makan. Kenapa? Sebab akak tu buat pecal! Pecal kot! Mana boleh tak makan. There. Another pack of food, dibawa oleh saya masuk ke opis. Habis pulak tu. Ugh.

Sayur Pecel

Habis aku makan petang tadi. Tapi tak rasa bersalah sangat. Sebab kalau dah makan kenyang cani, memang takyah laa makan jap lagi time minum-minum dengan ene. Kan?

Sangkaan aku meleset. You know why?

I forgot my own birthday and ene came to bring me out for a mini celebration. Aaa.. makan lagi. Nak pergi jauh-jauh dah tak sempat. So, kitorang pergi Jusco ke. It was around 9pm and takut tak sempat nak order-order, lalu terus makan sushi. ene as usual objected my idea. Eleh. Tadi suruh pilih nak makan apa. Tetiba nak object pulak. Pilih laa sendiri. (Merajuk konon-konon je tu, last-last pergi makan Sushi King jugak). Sayang awak :p

Aku pun tak tau berapa pinggan kitorang bedal. ene yang konon-konon tak suka tu pun tetiba makan banyak pulak. Hipokrit tau. ekekek.

Lepas habis makan, kitorang terus laa beransur keluar dari Jusco since Jusco tu pun dah tak sabar-sabar nak tutup. Kitorang pergi minum-minum kat Boston kat Putra Walk sebab Papparich dah penuh. Glamour betul laa Papparich nih. Haish.

Aku order Soya Cincau Cendol with Gula Melaka. Gila banyak cincau and cendol dia. Kalau minum time lapar, memang boleh kenyang.

Soya Cincau Cendol with Gula Melaka RM5.95

This is ene's. Looks nice, kan? Memang nice pun. Sedap gila!

Iced Milo Dino RM3.95

And when the clock strikes 12, he wished me happy birthday and a peck on the cheek. Nothing much for the celebration, but it was enough for me to feel loved. :)

No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...