The Entourage

Friday 6 April 2012

Review: Pameran Pengantin Malaysia 2012, PICC, Putrajaya

The Pass

As promised, ene teman aku pergi pameran pengantin kat PICC, Putrajaya petang tadi. Ni kali kedua aku pergi PICC untuk pameran pengantin. The first time was to model some wedding dresses from Syikin Kadir to be presented to all the bride-to-bes. And now, me being here for the second time is to be the bride herself :)

Kebetulan pulak ene ada meeting kat Cyberjaya, so dia pun ikut teman sekali. Plannya nak ajak Azila teman, but she's having pilates class today. Lambat sangat pulak. Nasib ene ada. So, I went straight to PICC after office (siap tak carpool sebab nak balik awal hehe) and told ene to meet me there.

Sampai-sampai je aku dah atur strategy dah. Aku tak nak tengok benda lain. Only PELAMIN. Aku memang kalau boleh nak dapatkan yang berkenan dihati petang ni jugak. At least kalau dah ada satu yang berkenan, esok pergi PWTC tinggal nak compare je. Orang takde laa ramai sangat. Mungkin sebab hari Jumaat kan. Esok confirm ramai.

My choice of pelamin is the vintage frame tu laa. I want it to be 3 panels with all-white bouquets. Pernah tengok tak? One of them yang aku suka gila is this one (tapi lari budget) :(

Super gorgeous, kan? From FL-Adore :((((

Since dah tak mampu nak amik yang ni, aku plan nak cari other bridal yang ada this kinda frames then aku nak design pelamin sendiri. Banyak jugak booth yang aku singgah tadi, Tapi aku cerita yang sini yang significant je laa eh. Kang berjela-jela sangat pulak. The first wedding planner aku singgah tadi was Sia Rafflesia. Sia is the girl attended us. She's really pretty. Dia ada pelamin yang aku nak, altogether RM3,800 (Pelamin 3-panel, welcome arch, walkway 6 units, accesories pelamin). Ada jugak dia offer package-package dia. Sekali dengan baju apa semua. But, I'm not that comfortable nak lock baju without trying it on in front of the mirror first. Bahaya wooooo!

Ni Price List Dia

Okay, jum jalan lagi.

Aku cuma berhenti kat booth yang display vintage frame tuh je. Yang tak display, aku tak berhenti tanya pun. Sebab malas hehe. Setelah berhenti dah bertanya kat 2-3 booth lagi, aku terjumpa laa satu booth yang sangat cantik dia deco vintage frame tu. Namanya Quntum Chantek. Sweet kan nama dia? Hehe.. akak Intan tu pun baik. Melayan satu persatu pertanyaan aku. Aku suka sangat pelamin dia. Bunga-bunganya sangat robust. Penuh! Macam kebun bunga.

Dia offer aku package. Tapi aku tak nak. So, dia pecah-pecahkan laa price tu. Ni yang dia quote kat aku:

Pelamin vintage frame 3-panel (Pelamin Ari dia panggil) RM2,800
Red carpet                                                                RM  200
Walkway 8 units                                                        RM  480
Free tempat merenjis & welcome arch

Altogether RM3,480. Murah, kan? Still dalam range RM3,500. Hehe.. ene tak kisah. Dia okay je as long as still dalam price range. So far, aku sangat laa berkenan yang ni. Tapi still aku nak tengok-tengok jugak esok kat PWTC. Mungkin ada yang lagi cantik dan murah kan.

Dalam pada tu, kitorang pusing-pusing jugak kat booth kad kahwin. Since yang tu memang belum start apa-apa lagi, kan. Tapi just tengok-tengok harga je dulu. Tak tanya betul-betul pun lagi. Tu lambat sikit pun takpe. 

Dah habis tu, we had dinner kat Padi, Cyberjaya. Aku yang suggest situ sebab dah lama sangat tak makan sweet & sour fish dia. Sedap woo.. Kuah dia banyak gila dia bagi. Sampai tak habis hahaha.. ene tak makan apa-apa. Sekadar meneman sebab dia nak main futsal later at 10pm. Haish lapar dah cerita pasal makan. Okay bye!

Sweet & Sour Fish with Rice RM11.90

No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...