The Entourage

Sunday 29 April 2012

Engagement Update: Shopping @ Jalan TAR!

Lepas kitorang bertungkus lumus (aku sorang je, ene duduk baca magazine je) try baju kat Mimi Bridal, kami pun bergerak laa ke Jalan TAR as planned (aku sorang je plan. ene tatau pun. Pastu dia cakap aku trap dia paksa pergi Jalan TAR yang paling dia tak suka tuh ekekeke. Jangan laa berkira. Nak kawen ke tak ni? :D)

Banyak benda aku nak beli ni. Semua aku dah listkan berminggu-minggu sebelum sebab takut lupa. Bila-bila aku teringat je, aku note down:
1. Butang baju melayu ene - untuk hantaran tunang
2. Cushion kecik-kecik - untuk deco pelamin tunang
3. Patch lace - untuk baju tunang
4. Net putih - untuk deco pelamin tunang
5. Mini Rose buds - untuk deco doorgift tunang
6. Dry bridal holder - untuk han bouquet tunang

Dan seperti itu lah juga turutannya dalam buku nota kawen aku. Kopipes.

Kitorang park kat Semua House. Mahal jugak rupanya parking kat Semua House tu. Mengalahkan Mid Valley :| Kitorang pergi yang paling jauh dulu which was Jalan Masjid India. Nak cari butang baju melayu ene. Banyak betul choice sampai dia pun pening nak pilih yang mana. Dia memang selalu pening pun.

Lebih kurang semua kedai laa kitorang masuk. Macam-macam rupa, macam-macam bentuk kotak, macma-macam harga. Finally, kitorang settled for this one. Kotak dia biasa je. ene cakap, kalau nak cantik, boelh je cari kotak lain. Beli yang kotak cantik pun, dalamnya sama juga. Aku sangat suka butang baju melayu dia. Seketul batu tak nampak rim. Hanya nampak holder beberapa biji kat tepi-tepi. Kalau dalam gambar mesti ensem dia pakai atas baju melayu peach (agaknya laa). Kalau tengok gambar, dia macam ada kaler-kaler sket kan. Sebenarnya kaler jernih je. Tu reflection kaler camera aku yang berwara pink.

Butang Baju Melayu Tak Ingat Beli Kat Mana RM30 (Original Price RM38.90)

Next, aku heret pulak ene pergi Kamdar. Nak beli cushion kecik-kecik tu untuk di letak kat pelamin aku. Hari tu dah tengok dengan mama. Tapi mama nak buat guna kabu-kabu. Sekali kabu-kabu semakin mahal skang ni rupanya. Lalu, kena laa beli cushion ni. Tak laa mahal pun. Aku borong laa enam. Tiga kiri, tiga kat kanan pelamin. Campur-campur kaler pink and purple. Hopefully cantik.

Cushion @ Kamdar RM6.50 Each

ene agak terkejut bila aku beli banyak-banyak cushion ni. Dia kata beriya sangat. Ha? Bertunang sekali je kot. Biar laa dia nak kata apa pun. Aku nak buat ikut aku jugak. Mama abah pun okay je. So.. proceed! :D

Lepas settle kat Kamdar tu, kami pun ke City One Plaza mencari lace. Mesti ramai tak tau City One Plaza tu kat mana kan? Dia building yang kat sebelah Semua House tuh laa. Banyak gila jual barang-barang kahwin kat situ tau. Earrings pun murah! Okay, terlari topik. Tapi memang murah pun. Lepas kawen, nak buat collection earrings balik. Ahaks.

Kesian tengok ene dok membawak dua plastik besar berisi cushion-cushion aku tu. Aku offer nak bawak satu, dia tamo ehe. Masa aku masuk cari lace, dia dok kat luar je. Malas nak menyemak dengan barang kat dalam kedai tu kot. Tak lama pun. Lace tu pun, aku dah tau kat mana. Sebab hari tu kan dah beli dengan mama 1 1/2 meter. Ni cuma nak tambah satu meter lagi sebab mama cakap tak cukup. So, lepas beli terus keluar.

Patch Lace RM7.50/meter

Pergi Semua House pulak. Kat sini aku paling banyak beli (tiga je pung). Mula-mula aku mintak guntingkan net putih 5 meter. Lepas tu, aku gi merayau-rayau cari mini rose buds untuk aku lekatkan kat door gift bags. Ingatkan mahal sangat, sekali tengok harga terus terkejut. Terus aku sambar dua. Satu kaler pink, satu kaler purple ekeke. Last sekali, aku cari bridal holder. Yang ni, paling aku tak sabar nak cari sebab aku kan tengah buat fabric hand bouquet sendiri :p

Net Putih 5 Meter RM2.40/meter

Mini Rose Buds 100pcs RM2.20/packet

Dry Bridal Holder RM3.90 Each

Pheww.. banyak jugak hasil tangkapan hari ni. Lepas settle semua, kami pun beransur ke Wangsa Walk minum-minum dengan Shah, Huda and Abe. Pastu ada yang gatai mulut pulak tetiba ajak makan Flaming (aku laa tu). Habissssss diet aku. Eleh padahal sukaa.

2 comments:

  1. nanti awk ade wat veil tak?? =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pun sharz.. veil kita dah beli siap kat jalan tar hari tu. masa tu tak pikir pulak nak buat veil sendiri. so skang ni kita just tambah pearls atas bunga2 kat veil tu sebab nak matching kan dengan pearls yang kita nak jahit atas lace tu nanti. so nampak laa putih2 jugak kat veil tu kan. ingat nak tambah lagi pearls atas veil tu. nak cari pearls besar2 sket pulak hehe

      http://eatclimbrun.blogspot.com/2012/04/engagement-update-pearls-atas-veil.html

      Delete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...