The Entourage

Saturday 7 April 2012

Review: Festival Pengantin Malaysia 2012, PWTC, KL

Haa.. berturut-turut engkau pergi wedding fair. Tak puas-puas lagi hhehe. Semalam dah pergi Pameran Pengantin kat PICC dengan ene. Today kitorang jenguk Festival Pengantin kat PWTC pulak. This time aunty ikut sekali. Banyak benda nak kena lock sebenarnya untuk kawen ni. So far, benda-benda besar kitorang tak lock apa-apa pun lagi. So, plannya hari ni nak lock catering dengan pelamin. Tu yang paling penting. Yang lain-lain nanti dulu. Kang lock banyak-banyak kang, banyak pulak deposit nak keluar sekali gus. Pengshaannn.

We left home around 3.00pm. Singgah workshop betulkan kereta Bee, ene's little brother. Singgah workshop kejap, tampal tayar, then off we went. As expected, orang memang teramatlah ramainya. Haish.. ramai rupanya orang Malaysia nih nak kawen. Ingat aku sorang je hahaha.

Masuk-masuk je kitorang cari catering dulu. Teman aunty sampai dia puas hati dapat catering dulu, then baru cari pelamin hehe. Banyak jugak booth kitorang singgah. Tapi takyah nak cerita semua laa, k. Dipendekkan cerita, kitorang singgah kat satu booth ni. Namanya Segi Seri Catering. Besar oi! Macam empat booth digabungkan jadi satu. And the deco was nice as well. Siap ada setup buffet line, desserts bar and meja vip sekali. Agak cantik jugak meja VIP dia. Siap sambil food tasting tu, dia ajak duduk kat meja VIP tu. Nak ambik feel kononnya. The food was not bad laa. But I've tasted better. Lepas discuss-discuss, dia bagi satu kepala RM10. Hmm.. okay murah.

Mula-mula takde kek pengantin. Entah macam mana aunty deal, tiba-tiba ada pulak kek pengantin. Hehe. Hopefully kek dia cantik laa. Then, bila time nak book tu, dia tambah pulak ada dessert kuih satu hehe.. Mintak-mintak main tambah-tambah tu, takde laa dia tarik benda lain pulak kan. Aminnn.

Booking dia mintak RM500. Then a three months before majlis another 50% from the balance and another 50% lepas majlis. Reasonable. Okay. Our guests are about 1,200 pax. So, meaning altogether it would be RM12,000. Whoaaa. Banyak oiii. First time aku belanja this much. Gila. Sape suruh kawen kan? Haha.

Segi Seri ni kat Shah Alam. Siap ada kedai makan lagi. Steamboat lagi. Tak aku tak pernah try lagi. Nanti kena try. Boleh baca review kat sini dan situ.

So, catering is locked. Yeay to that. Pelamin pulak. As usual, aku cari decorator yang boleh buat pelamin vintage frame laa kan. Banyak jugak aku pusing dan singgah. Fasz Creative aku jumpa, Ari Wedding Couture aku jumpa. Macam-macam. Jalan punya jalan, aku jumpa laa satu booth yang display vintage frame tu. Tanya punya tanya, altogether RM3,100 je! Murah, kan? Dari Butik Pengantin RS

Happy aku bila dapat yang murah macam tu. Tapi banyak jugak laa aku dok membege pelamin tu ikut taste aku. Sampai dah kira jadi macam pelamin design aku sendiri. Siap suruh tambah bunga bagai. Sukati aku je kan. Hahaha. Aunty kat sebelah pasrah je dengar aku membebel. Sorry, Aunty.. Saya memang nak sangat pelamin ni. Ni laa pelamin idaman saya walaupun ene tak suka. Ekeke..

Tadaaa!

Mine Will Be All White Wedding

Abaikan carpet hijau itu hehe. Mostly yang kat dalam gambar ni memang aku tukar semua. Cuma yang aku pakai hanya vintage frame tu saje. Tirai kat frame tu aku cuma pakai langsir putih kilat dan cristal berjurai. Takde bunga-bunga. Kat kiri kanan pelamin aku tambah bunga foam. Kerusi aku tukar cleopatra, bunga semua putih campur daun hijau-hijau, bunga tambah pasu, carpet putih semua, spotlight tambah lagi. Hehehe.. pening akak tu. Sorry.. saya kawen sekali je. I want to it right. Nasib baik akak tu paham :D

So, sebelum ada sape-sape tukar fikiran lagi, aku terus lock. Hehehe.. Booking hanya RM150. Alhamdulillah. dapat jugak pelamin impian aku. Penat dok pikir cane nak tepis kalau ada sape-sape tak setuju. Love you all, termasuk akak Syam yang dok melayan aku pasal pelamin nih ekekeke!

To all the bride-to-bes out there, my advice is, kalau ada apa-apa yang tak berkenan or tak suka. Say it. Don't just sit and sulk. Tak ke mana pun. Hati sakit, jiwa kacau. So, let them know what you really like and don't like. They should understand. After all, you're the one who are going to sit on that pelamin, right? :p

4 comments:

  1. all white, cantik, sangat outstanding ngan baju pengantin nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheheheh insya allah.. mintak2 juga laa begitu. tq kak :D

      Delete
  2. Outstanding post however , I was wondering if you could write a litte more on
    this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further. Thank you!

    My web blog how to buy twitter followers

    ReplyDelete
  3. dear..nanti boleh bagi comment psl segi seri ni tak..butterbrownie@hotmail.com..i tgk package dia dkt laman kayangan not bad tapi takde review langsung..i risau jugak

    ReplyDelete

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...