The Entourage

Sunday 1 April 2012

Reception Update: Lovely Place Wedding

Banyak benda aku dah settlekan hari ni. Alhamdulillah.

Entry ni aku pecah-pecahkna kepada beberapa bahagian eh. Sebab panjang jugak review-review aku untuk semua bridal house yang aku dah pergi. Sila lah anda rajinkan membaca ye. :)

As promised, aku pergi pick up Azila kat rumah around 10.30am. Then terus pergi area depan rumah ene tu. Gombak Prima. Plannya nak pusing-pusing area situ mencari wedding planner yang terbaik untuk pelamin and baju reception nanti. Aku pergi dengan Azila since ene tak dapat nak join sebab dia tengah bertungkus lumus study untuk final exam dia. All the best muncit!

Sampai sana perut mula laa terasa lapar. Okey, cari makan dulu. Kitorang makan kat kedai lauk-pauk ni. Kat area situ jugak. Tak ingat pulak nak amik gambar dia. Haish. Lepas tu, mula laa pengambaraan kami dari satu kedai ke satu kedai. Nearly semua kedai kahwin and kedai bunga kitorang masuk. Cuma yang tutup je kitorang tak masuk haha.

Banyak laa quotation yang kitorang dapat. Ada yang mahal mengutuk, ada yang boleh tahan, ada yang murah (ni yang best ni hahaha). Ada yang friendly, ada yang sombong.

Our first pitstop adalah kedai bunga and barang-barang kahwin nama Lovely Place Wedding. Dah lama sebenarnya aku nak singgah ni. Tapi kalau jumpa ene, memang tak teringat langsung laa nak singgah. Kedai kitorang makan tu memang berdepan je dengan Lovely Place Wedding ni. So, terus laa masuk singgah tengok-tengok since aku memang nak kena cari bunga untuk pelamin. Not bad jugak laa collection dia. Tapi aku tak beli apa-apa pun since banyak lagi kedai nak jenguk. Kang beli awal-awal kang menyesal pulak. Tanya-tanya diorang, rupanya diorang ada amik tempahan gubahan hantaran jugak.





Not bad jugak laa kan arrangements dia? The price pun quite affordable. Gubahan hantaran starts from RM15.00 sampai laa RM50. Murah, kan? Tapiiiiiii.. bunga kena laa beli dengan dia. Ekekee.. Untuk sireh junjung pulak, diorang ni hanya gunakan fresh flowers and fresh daun sireh. daun sireh tipu tak main aaa.. ehehe.. price starts from RM100.00.

No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...