The Entourage

Friday 6 April 2012

Pengantin, Kahwin & Kerja Kahwin

Wahai Bride-To-Be sekalian!!!

Hear Ye! Hear Ye!

Festival Pengantin Malaysia 2012 @ PWTC

Pameran Pengantin Malaysia 2012 @ PICC

Ekspo Perkahwinan Malaysia 2012 @ Sunway Putra Mall (The Mall)

Festival Kerja Kahwin Ke-6 @ Ampang Point Shopping Centre

Malaysia Wedding Festival 2012 @ Shah Alam Convention Centre (SACC)

As you all may already know, minggu ni ada pameran pengantin. Bukan satu, tapi LIMA pameran pengantin! Dasat wooo skang.. Macam tiap-tiap bulan je ada pameran pengantin. Senang sangat nak pergi skang ni. Kalau dulu asik miss je. Skang ni, kalau miss bulan ni, tak heran pun.. bulan depan pun mesti ada lagi.

Untuk siapa-siapa yang nak kahwin dan tak pilih-pilih lagi item-item penting berkaitan perkahwinan, senang laa. Boleh cari semua kat sini. Kalau tak jumpa yang cantik bulan ni, bulan-bulan depan mesti ada lagi. So, boleh cari lagi. Untuk yang memang dah fixated on some items, bulan-bulan depan kalau ada lagi pameran, still boleh pergi jenguk lagi. Cuci-cuti mata, cari fresh idea. Bagi pening itu kepala, bagi berkecamuk itu minda memilih hahaha..

But what worries me is that.. kalau dah selalu sangat ada pameran pengantin macam ni, betul ke semua benda akan jadi murah dan berbaloi? Sebab as far as I know, zaman awal-awal kemunculan pameran pengantin, ia adalah untuk menggabungkan semua bridal house, wedding planner, catering, photographer, kad-kad kahwin dan macam-macam lagi under one roof untuk menyenangkan bakal-bakal pengantin mencari apa yang diperlukan untuk hari bahagia mereka. Dan masa ni lah jugak, semua peniaga-peniaga kan menurunkan harga untuk compete with each other.

Tapi bila dah selalu sangat, boleh ke diorang turunkan harga selalu-selalu macam tu? Or sebenarnya, they jack up the price, then turunkan harga jadi harga biasa as marketing strategy? From my point of view, sebenarnya, kita masih boleh jumpa harga-harga yang berpatutan kalau kita rajin walk in ke bridal houses. Aku pergi jugak pameran-pameran macam ni. Tapi as the same time, aku buat jugak appointment-appointment kat luar (tamak, kan?) Aku rasa dengan cara tu je kita boleh jumpa yang betul-betul cantik and suits our budget. Jangan terlalu depending on the pamerans. (Tapiiii.. aku still akan pergi dua-dua!) :p

Apa-apa pun, I wish you all good luck dalam mencari item kesukaan korang, k! Jum redah pameran pengantin! And all the best! :D

No comments:

Post a Comment

Jum cerita ceriti topik ini :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...